Hej, kika gärna på framtid.se/yrke/beteendevetare
    och mitt förslag på utbildningar blir - kandidatprogrammen i beteendevetenskap eller om du inte hittar eller kommer in på ett sådant program, försöka få ihop till kandidatexamen av fristående kurser.
    Om du vill studera i Stockholm se gärna listan på utbildningar på studera.nu/jamfor-utbildning/?q=beteendevetenskapliga+programmet - att utbildning ligger inom "beteendevetenskap" behöver inte nödvändigtvis innebära att programmet har ordet "beteende" i sitt namn.
    Vad som är "beteendevetenskap" är i mångt en Bedömningsfråga. T.ex kan den här utbildningen som heter Kandidatprogram för sociologisk samhällsanalys - mycket väl räknas till "beteendevetenskaplig utbildning".