Sanna
    Jag är väldigt intresserad av att bli copywriter och undrar vad man behöver plugga för att bli det? Jag har läst samhällsvetenskapliga programmet i snart tre år och till nästa höst tänkte jag börja på högskola. Vad ska man läsa för program för att bli copywriter? Finns det något på Lundsuniversitet som kan leda mig frammåt till detta?

    2 Svar

    Lotta SYV
    När jag söker på AllaStudier får jag upp detta: http://allastudier.se/utbildningar/?q=copywriter
    som du ser är det utbildningar på YH (yrkeshögskola) och folkhögskola dessa brukar i regel kräva grundläggande behörighet.

    Vill du istället gå en akademisk reklamintiktad utbildning finns bl a marknadsföring som ett ämne inom ekonomiområdet.

    Sök gärna upp din studie- och yrkesvägledare på skolan.

    Lycka till!// Lotta