Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej! Jag antar att du redan har kikat på https://www.framtid.se/yrke/webbanalytiker och läste att passande utbildningar kan finnas inom olika skolformer bl.a inom Yrkeshögskola

    Yrket/yrken som du är intresserad av är i Sverige icke-reglerade, vilket betyder att det är helt upp till arbetsgivare att bedöma med vilken utbildning de vill anställa. Utbud av utbildningar förändras, t.ex nya yrkeshögskoleutbildningar kommer ut i januari och dyker då upp på www.yhguiden.se

    och data/IT branschen är också speciell på det sättet att den förändras oerhört snabbt så man måste vara beredd att ständigt hänga med och lära sig nytt. Sök till många olika utbildningar samtidigt och se var du kommer in. Skulle du få plats på fler än en utbildning, kan du välja då, när det blir dags.