Mey

    Hej, Jag är examinerad lönespecialist. Men jag tycker att det är svårt att få jobb. Nu är jag intresserad att plugga inom IT. Det är kanske framtids jobb, men jag vet inte riktigt vilken utbildning som passar bäst till mig. Jag tycker om att lösa problem och göra en undersökning. Finns det utbildning till systemförvaltare / system administratör på yrkehögskola nivå? (Det finns på gymnasium nivå, och jag har enstaka kurs som ingår i dem utbildningarna.) Kommer jag få CSN, efter att ha klarat yrkehögskola utbildning med CSN tidigare?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Mey!
    Studiemedelsfrågor är det bäst att ställa till CSN, där det beslutas om studiemedel. Det jag vet om studiemedel på eftergymnasial nivå är att man kan få det i max 6 år för studier på eftergymnasial nivå.

    Angående vilka utbildningar som finns inom yrkeshögskola - du finner utbudet på www.yhguiden.se
    Yrkeshögskoleutbildningar inom DATA-IT med start höstterminen 2021finner du på yhguiden.se/resultat?Category.id=1&Education. Av de ges 22 utbildningar - på Distans: se listan på distansutbildningar inom data-it med start HT21 på Yhguiden.se/resultat?Category.id=1&Education.studyform%5B%5D=distance