SYV

    Hej. Är det någon som har kännedom om KBT utbildningar? Kvalité, utbildningslängd, handledning, praktik etc. Den som jag tycker verkar ge mest hittills är: Humanistiskt lärcentrum. De erbjuder en 5 mån lång utbildning med handledning och självstudier. Någon som har mer info?

    2 Svar

    SYV-besökare SYV

    Hej Fredrik,

    jag vill tipsa om att det inom yrkeshögskola finns utbildningar med KBT-inriktning eller i alla fall "inslag" av KBT.  Just nu ser jag fyra sådana yh-utbildning - var god se listan på yhguiden.se/resultat?Education.text=KBT

    • SYV : Hej. Vi kommer gå en betald utbildning i jobbet, KBT (ACT). via humanistiskt lärcentrum på ca 5 månader. Jag var lite
    • SYV : otydlig tidigare. Arbetar som vägledare. KY utbildningarna är ju också bra ifall man funderar över att arbeta som KBT terapeut.
    • Julia : Tack för förtydligande. Om din arbetsgivare köper utbildning som ni får gå "i jobbet" så är det en stor förmån! Jag har ingen erfarenhet av just humanistiskt lärcentrum och jag har frågat runt och ingen kunde direkt säga ngt. av personlig erfarenhet, så kan tyvärr inte bidra med någon åsikt om deras utbildningar, tyvärr. Men du får gärna dela med dig av din erfarenhet. Hör av dig och berätta hur det var på utbildningen och om du tyckte den var bra!
    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej!
    du ställer frågan om utbildningar inom KBT (Kognitiv Beteendeterapi) och ACT (Acceptance and Commitment Therapy). Och jag undrar vilket typ av jobb har du tänkt dig efter utbildningen? Vissa typer av jobb är det endast som legitimerad psykolog eller psykoterapeut som får utöva; så är det i alla fall i Sverige.