Åsa
    Hej! Jag vill omskola mig och utbilda mig inom digital marknadsföring, onlinemarknadsföring, webbkommunikatör eller liknande. Jag tycker det verkar intressant med YH-utbildningar som är korta och intensiva med mycket praktik. Problemet är att de flesta sådana utbildningar verkar finnas i Stockholm. Jag är bunden till Göteborg med omnejd eller att läsa på distans. Vad har jag för alternativ?
    • Milla : Jag har utökat mitt svar till dig och skickat 2 länkar till YH presentationer, se på dem.

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Hej Åsa!

    Hela utbudet av YH finns på www.yhguiden.se och många av dem har sista ansökn.dag 15 april.
    Jag skall försöka hitta några som jag tror är intressanta för dig & skickar direkta länkar. Se också själv om du hittar ngt. intressant - så jämför vi sen.
    Mvh
    Milla
    Studie- och yrkesvägledare
    Butikskommunikatör i Göteborg http://www.yhguiden.se/utbildning/handelsakademin/butikskommunikator-visual-merchandiser-goteborg - kanske inte riktigt det du är ute efter, med se själv...
    • : Tack för ditt svar! Utbildningen reklam-marknadsföring har jag tittat på, och den verkar intressant, butikskommunikatör är inte precis det jag var ute efter. Är det den enda vägen att gå tror du eller finns det fler möjligheter?
    • Ludmila : Det finn högskola/universitet - www.studera.nu och du kan på Arbetsförmedlingen (du måste i så fall skriva in dig där) om praktik ("vuxen lärling") varianten.