Elisabet
    Om jag vill arbeta med hund, vad finns det för utbildningar att gå? Utbildningarna kan vara över hela Sverige, men helst yrkesinriktade?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Elisabet,

    arbeta med hund kan man på många olika sätt. Kika gärna på framtid.se/yrke/hundyrken.
    Vissa "hundyrken" kräver inte någon utbildning - som ex. yrke/dogwalker
    Andra - kräver lång akademisk utbildning (på uiversitetet). Man kan också starta eget ex. som Hunddagisföretagere och för det krävs det inte heller någon speciell utbildning.

    Hitta gärna ett eller ett par yrken som du är mest intresserad av; sedan kan du återkomma & uppge vilka yrken det är - då har vi en rimlig chans att uttala oss om utbildningsalternativen.

    Vänligen
    ANNA