Alex
    hej
    jag har gått 3 år i gymnasiet, godkänt i alla mina betyg, förutom i mitt gymnasieexamen och matte 2,3. Vad kan jag göra? jag är 19 år.
    jag vill plugga i universitet/högskola men jag vet inte i vad jag kan bli antagen i, eftersom att jag behöver mitt betyg Gymnasiearbete.
    vad finns det för möjligheter, kan jag plugga vidare?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Om du vill bli behörig till högskoleutbildningar, behöver du examensbevis som du kan få på komvux Eller omdöme om Grundläggande behörighet från en folkhögskola.

    Med dina nuvarande betyg finns möjlighet att komma in på Yrkeshögskola eller på någon annan utb, men inte på högskolenivå.

    Studie- och yrkesvägledare