Erika
    Var precis på Sacomässan och kikar nu lite i universitetens kataloger. För en utbildning inom Service Management på Lunds universitet står det under "behörighet" grundläggande behörighet samt Matematik 3b/3c, räcker det då med att läsa in 3b eller måste jag läsa 3c också?

    1 Svar

    Daniel SYV

    Hej Erika,
    behörighet i matte 3b/3c betyder en av kurserna. 3b eller 3c.
    3b är lite mer inriktad på Ekonomi.
    3c är lite mer inriktad på Naturkunskap.
    Men vilken som av de kurserna är OK.
    De flesta tycker det är lite lättare att få högre betyg i 3b, så om man ej läst matte på nivå 3 och behöver komplettera, då brukar de flesta satsa på 3b /för att få högre betyg/.
    Hälsningar
    D: