Elvira
    Jag undrar om man kan göra ett utbytesår tillexempel till Hawaii med EF och läsa en engelsk intensivkurs där men samtidigt läsa några gymnasiala kurser på distans samtidigt så man ej hamnar efter och behöver gå om.
    Tacksam för svar!

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej EIvira,

    om du vilI Iäsa på distans, sök tilI Korrespondensgymnasiet>> för att det är den som erbjuder undervisning på distans.

     Om du däremot kommer in på en vanlig gymnasieskoIa, som inte erbjuder undervisning på distans, tror inte jag din skoIa kommer kunna erbjuda undervisning på distans. Det är dyrt för skolan och skola måste inte göra det, därför tror jag de nästan garanterat kommer säga Nej.

    Om du vill läsa på distans, sök till Korrespondensgymnasiet är mitt råd.

    Hälsningar

    MikaeI SYV