Fleurette

    Jag söker förskollärarutbildning med interkulturell profil erfarenhetsbaserad. Jag studerade i Frankrike (1995) och jag har en utländsk gymnasieutbildning ("baccalareat S SVT science"). Jag undrar om naturkunskap 1b och samhällskunskap 1b ingår i mitt diplom. Kan du hjälpa mig att hitta denna information?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,
    du måste skicka dina gymnasiebetyg (diplom) till UHR och bedömning görs där. Vad jag tycker eller säger kommer i detta fallet inte spela någon roll. Det är UHR´s bedömning som kommer att gälla. Om du tidigare fått bedömning från UHR se vad som står i deras svar. Om du inte fått en sådan bedömning se info om hur du kan få den - på uhr.se/bedomning-av-utlandsk-utbildning

    Studie- och yrkesvägledare