Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Alma; inom socionomyrken är det endast Kurator inom hälso- och sjukvården som (sedan 1 juli 2019) är "legitimationsyrke", där legitimation från socialstyrelsen krävs, och för övrigt är yrken icke-reglerade, alltså finns ej några centrala/generella krav på vilken utbildning man måste ha.
    Titta gärna på alla de olika socionomyrken.
    Vill du jobba just inom kommunen? Inte inom staten eller inom privat sektorn? Om man exkluderar jobben inom privat sektorn, då kanske är bättre att leta jobb att söka på webbplatsen Offentliga jobb, för att på arbetsförmedlingens sida annonseras även privata jobb.

    Liselotte