Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Amanda,
    innan eleven slutar årskurs 2 på gymnasiet har rektor möjlighet att fatta beslut om INDIVIDUELLT ANPASSAT PROGRAM. Då framgår det av beslutet vilka kurser som byts mot vilka... för övrigt, så vänd dig till rektor på din gymnasieskola. Jag kan inte lova dig att du ska få byta... men jag tycker definitivt att du ska fråga på din skola.
    Svar på din fråga kan bero på Vilken kurs det är och om du kan få BETYG (F är också ett betyg) och med vissa F-betyg kan man ändå uppfylla kraven för examensbevis.
    Vänliga hälsningar

    Milla SYV

    Studie- och yrkesvägledare