Hej Kevin,
    ang.avgifter - se information på antagning.se/sv/studier-pa-hogskoleniva/anmalnings--och-studieavgifter - och där läser man bl.a att svenska medborgare är befriade från avgifter vad gäller studier på svenska högskolor och universitet.
    Vad gäller antagningsgränser till masterprogram - var god kontakta antagningsgruppen på det lärosäte där programmet ges.