Liselotte SYV på GymnasieGuiden
    Behörighet till ett Naturvetenskapligt basår är Grundläggande behörighet (gymnasieexamen från ett valfritt gymnasieprogram) + minst Matematik 2. Göteborgs & Stockholms Universitet kräver Matematik 3 och risken finns att även de övriga universitet/högskolor kommer att också kräva Matematik 3 men än så länge är det Matematik 2 (a, b eller c - vilken som kurs/spår).
    Rekommenderar att försöka läsa Matematik 2a och 3b på VO för att garanterat bli behörig till att söka Naturvetenskapligt basår.
    Mvh
    Liselotte SYV
    Liselotte