Frida
    jag vet inte än vilken linje jag ska gå, men om jag tar sam-beteende vill jag verkligen gå på en skola jag trivs på! det står mellan frialäroverken (gamla JB) eller klaragymnasiet. jag har även varit och kollat på sundsta men jag har fastnat för friskolor för jag tycker dom är bättre på något sätt. Det är mer idrott på frialoverken, men jag går inte i någon speciell sport men då kan man välja personlig träning. och dom verkar ha jätte bra lärare där, men på klara känns det som att dom ger jätte höga betyg men jag gillar inte skolan så jätte mycket, men om man går på frialääroverkan kan man få meritpoäng där med?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, eftersom jag jobbar inom Stockholmsområdet så känner jag inte till dessa skolor tyvärr. Om du väljer ett Samhällsvetenskapligt program så läser du meritkurser - dessa ingår liksom i programmet som t.ex. språk, engelska och matte. Hur mycket meritpoäng du får i längden beror på var du söker dig på högskolan.

    Försök och välj en skola där du tror du kommer att trivas bäst - då brukar gymnasietiden bli bra. /Lena, Syv