filip
    Hej jag undrar vad det är för skillnad på ek kommunal skola en friskola och en privat skola?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, en kommunal skola är öppen för alla och ingår i det offentliga skolväsendet i Sverige. Fristående skolor, eller friskolor, har en annan huvudman (ägare) än kommunen eller landstinget. Friskolor finns på såväl grundskole- som gymnasienivå. Friskolorna ska också vara öppna för alla och de följer läroplanen och de nationella kursplanerna. /Lena, Syv