Marcus
    Vad är det hårdast konkurrens jurist eller pilot? Vad är det ,est plugg i?
    Är det mycket no flr bli pilot eller matte?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Ja, Marcus, det är mycket Matte & No ämnen man måste läsa och få höga betyg i samt ha perfekt hälsa /vara helt frisk/ och även klara en Psykologisk test - för att bli behörig att söka till pilot och sedan är det mycket hårt konkurrens. Men om du är rätt person, blir du utvald och får börja utbildningen.

    För att bli jurist är det enbart höga betyg som gäller och man behöver inte lika mycket matte och NO ämnen - jämfört med pilot.

    Mvh
    Milla SYV
    Studie- och yrkesvägledare