Kimia
    Hej,
    jag tänker på vad som är bra med att läsa på VO,om man vill studera vidare till biomedicinsk analytiker?.

    Mvh

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej,
    om man vill studera vidare till biomedicinsk analytiker passar det bättre att gå Naturvetenskapsprogrammet.
    Du blir inte på Vård/omsorgsprogrammet behörig - och måste komplettera på komvux. Det är en omväg.
    Eftersom det inte finns några garantier på att man kommer in på utbildningen, är det bra att ha ett yrke för att kunna få ett jobb - i fall man inte kommer in på en eftergymnasial utbildning, därför är det bra att du skaffar dig ett yrke.
    Mvh Mikael SYV
    • : Hur stor är chansen att man kommer in efter Na?Mvh
    • : Eftersom du har skrivit att det inte finns några garantier på att man kommer in på utbildningen.Mvh
    • Milla : Chanserna att komma in på utbildningen beror helt på hur höga betyg du har och/eller hur bra resultat på Högskoleprovet du får och du är också beroende av andra sökande: hur höga betyg de har - du tävlar mot dem ju. Det som i löpartävlingen: om du frågar hur stor är chans att du kommer bland de tio snabbaste på din skola? Finns det 10 elever som springer snabbare än dig, kommer du inte med. Finns de bara 9 elever som springer snabbare än du gör, kommer du med bland de 10 snabbaste. Vi vet inte vilka betyg kommer de personer att få som du kommer att tävla mot. Vi kan inte ge dig något annat svar. Mvh Milla SYV