Julia SYV på FrågaSYV

    Hej!
    Mittuniversitetet kallar socionomprogrammet för "socionomutbildningen" och skriver på sin webbplats bl.a följande: "Vi har en internationell profilering genom hela utbildningen. Du läser om diskriminering, rasism och marginalisering. Tillsammans med möjligheten till utlandspraktik fyller vår utbildning en viktig uppgift i den nationella utvecklingen av socialt arbete."
    Så vitt jag vet, så ger både socionomprogrammet och "socionomutbildningen" i princip samma utbildning och leder till socionomexamen. Vissa mindre skillnaden kan dock förekomma mellan programmen. Mitt råd är att du läser info på utbildningarnas egna webbplatser och ställer frågor till personal som jobbar på de utbildningar som du är intresserad av.
    Vänligen
    Julia