Ninnie
    Jag undrar på ett ungefär hur mycket det kan kosta att bli/vara utbytesstudent i USA på ungefär ett år

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV
    HEJ NINNIE,
    den lägsta kostnaden som vi känner till för att vara utbytesstudent i USA under ett år på gymnasiet är på ca 40 000 kr. där biljett till/från USA inte ingår dvs det tillkommer minst 10 000 till - och då är vi uppe i minst ca 50 000 kr. Det är det absolut lägsta kostnaden, som vi känner till; mer info- kan du få på
    http://www.rotarystudent.se/ettaarsutbyte.aspx
    men i det konceptet ingår också att din familj tar emot en student under tiden du är i USA - som "utbyte" liksom. Det är därför de kan hålla kostnaderna så pass lågt.

    Andra arrangörer är - så vitt vi vet - dyrare. Priserna varierar mycket.

    Bästa hälsningar och lycka till!
    Anna SYV