Alice

    Hej! Jag har läst franska 3 i gymnasiet och undrar om jag kan samla på mig mer meritpoäng om jag läser upp franska 4 och 5 på komvux. Funkar det att göra en prövning på spanska 1, 2, 3, 4 och 5 istället (jag kan flytande spanska) och få ihop poängen på det sättet? Förstår om frågan är förvirrande men behöver verkligen svar. Vad är smartast att göra? Finns det maxpoäng på hur mycket man får läsa (jag har läst 2800p)

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Om du har Examensbevis kommer nya kursernas betyg räknas in endast om de krävs för särskild behörighet eller om de ger Meritpoäng.
    Max meritpoäng för moderna språk är 1,5 och fås för moderna språk 3&4.

    Max meritpoäng totalt är 2,5 och kan uppnås genom olika kombinationer t.ex ger Engelska 7 plus 1.0 meritpoäng.