Hejsan, när du skriver "internationell redovisningsekonom" tänker du då på den här yrkeshögskoleutbildningen eller på någonting annat? Om du tänker på en yrkeshögskoleutbildning med namnet Internationell redovisningsekonom, då lär man sig på den utbildningen bland annat om löpande redovisning och upprättandet av bokslut samt årsredovisningar enligt internationella regler och praxis samt att kunna medverka i framtagandet av underlag för investeringsbeslut.

    En "vanlig" redovisningsekonom behöver inte nödvändigtvis känna till de internationella regler och praxis, utan det räcker att hen lär sig vad som gäller inom redovisning, upprättandet av bokslut och årsredovisningar i Sverige.