Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej,

    Statsvetenskap - är ett Ämne, som går ut på att studera politik. Ämnet ger kunskap om de centrala politiska problem och begrepp. Vad är makt? Vad är demokrati? Hur bör samhället styras? Inom ämnet Statsvetenskap får man lära dig mer om idéer, institutioner och processer inom svensk och internationell politik.
    Statsvetarprogrammet är en utbildning som består av ett antal kurser. Programmet utbildar inom ämnet Statsvetenskap.