Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Elias!

    Se i programplanen för Samhällsvetenskapsprogrammet exakt vilka kurser som ingår i vardera inriktning.

    Med både inriktningen "samhälle" & "beteende" blir du behörig till samma eftergymnasiala utbildningar. Vid val av inriktning på SA handlar det mer om vilka gymnasiala kurser du är mer intresserad av och så väljer man inriktning utifrån det.

    Jag hoppas mitt svar blir till hjälp för dig!

    Lycka till med val av inriktningen och med dina studier!

    Liselotte SYV

    Liselotte