Christian
    Hej!

    Jag har en fråga till er, vad är skillnaden mellan Studie- och yrkesvägledarprogrammet och Överbryggande kurser för utbildning till Studie- och yrkesvägledare? påverkas det nåt i framtiden om han har läst kursen eller programmet eller kommer det att bedömas samma? Förstår inte riktigt. Skulle vara skönt att förstå skillnaden.

    Med vänlig hälsning Christian Sarkis

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Christian,

    om du menar den här utbildnignen - www.umu.se/utbildning/kurser/overbryggande-kurser , då måste man kvalificera sig till en termin, 30 högskoleproäng, "överbryggande kurser" genom att man ex. redan har lärarexamen /eller en annan "passande utbildning"/ - och sedan läser man termin 5 och 6 från SYV-programmet. På så sätt, genom studier på heltid under 3 terminer - får man Examen från SYV-programmet. Det måste vara helt likvärdigt en "vanlig examen" från SYV-programmet. Jag kan inte tänka mig ngt. annat.

    Bästa hälsningar

    ANNA