Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Denny!
    Inom programmet har man platsgaranti på kurser som ingår i programmet.
    Läser man genom fristående kurser, får man söka till varje kurs och kanske inte kommer in på nästa kurs.

    Det är smidigare och säkrare att läsa på ett program.
    För att få ut lärarlegitimation från Skolverket, måste man i grunden ha lärarexamen. Lärarexamen kan man uppnå som absolut snabbast på 3 år om man läser på heltid, men ofta krävs det längre studier (beror på vilka ämnen man vill bli behörig i och om det är grundskole- eller gymnasielärare man vill bli).