Sara
    Hej SYV!

    Jag vill veta vad är skillnaden mellan de utbildningarna, och vilken är mest som arkitekt och är bäst! Och vilken kan man få lättare/finns gott om jobb efter?
    *Byggnadsingenjörsprogrammet i Mälardalens högskola
    *Byggnadsteknik, husbyggnadsteknik/väg och vattenbyggnadsteknik i Jönköping högskola.
    *Byggnadsteknik, byggnadsutformning med arkitektur i Jönköping högskola.

    Med vänlig hälsning,

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, eftersom jag inte kan detaljer om just dessa utbildningar så kan det allra bästa vara att du tar direktkontakt med Syvarna som jobbar med dessa program hela dagarna - jag kan bara spekulerar i skillnader och likheter dessvärre...här kommer lite kontaktuppgifter;

    http://hj.se/jth/utbildning/ingenjorsprogram/byggnadsutformning-med-arkitektur.html - Syven på Tekniska högskolan Jönköping heter Mona Sörman och du hittar henne om du scrollar ner till höger.

    http://www.mdh.se/utbildning/program/byggnadsingenjor - och här heter Syven Magnus Holmgren.

    Det jag kan säga är ju att det råder en brist på Byggnadsingenjörer rent allmänt så det kan vara en bra idé att gå vilket som helst av dina ovan nämnda Byggtekniska programmen. /Lena, Syv