anna
    Hej!

    Jag behöver ladda upp mitt gymnasieexamen för ett yrkeshögskola tidigare än jag får det. För dom som får gymnasieexamen senare står det att man kan ladda upp ett utdrag ur betygskatalogen. Men jag förstår inte riktigt vad är skillnaden mellan dessa två? Innehåller inte dom båda betyg och kursnamn?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej,

    om du får examensbevis under första veckorna i juni då kan du (innan dess) inte ladda upp gymnasieexamen för att du ännu inte har fått ut det dokumentet.
    Be på din gymnasieskola att få ut utdrag från betygskatalogen, där det framgår vilka kurser du redan har fått betygen in (fram tills det datumet som utdraget skrivs ut). Du kan också bifoga din Studieplan (där det framgår vilka kurser du läser nu).
    Sedan, när du fått ut examensbevis eller studiebevis, kan du komplettera din ansökan med det dokumentet.
    Se om det står ngt om datum för komplettering på ansökningssida, och om du ser att du inte kan komplettera i tid, kontakta utb.ansvariga och förklara att du får exam.bevis senare - det borde de kunna förstå och ge dispens (undantag).

    Vänligen

    ANNA