Rebecca
    Hej! Jag vill gå natur, och jag är VÄLDIGT intresserad av miljöfrågor m.m
    Jag undrar om natur miljö är vanlig natur fast med inriktning, miljö. Och i så fall vad menas med natur miljö? Vad det står för. Om det är att man diskuterar mycket miljöfrågor t.ex.

    Tacksam för svar!

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, dessvärre så finns inte Natur med miljöinriktning - däremot så finns det olika kurser som skolor kan lägga in i olika program bland annat Natur. Du kan läsa mer om dessa kurser här

    http://www.skolverket.se/laroplaner-amnen-och-kurser/gymnasieutbildning/gymnasieskola/haal?tos=gy&subjectCode=H%C3%85L

    Du får hålla utkik efter dessa kurser på de skolor som du är intresserad av och passa på att gå på deras Öppet hus. Där kan du fråga elever och lärare hur just dom jobbar med dessa miljökurser. /Lena, Syv