Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej,

    yrken som socialpedagog och behandlingspedagog är det inte så lätt att ge svar på om skillnader och likheter.

    Läs gärna info på https://www.fragasyv.se/info/behandlingspedagog-socialpedagog där några "liknande" yrken jämförs och där också förklaras kring utbilndingar.

    Yrken är icke-reglerade och det betyder att varje arbetsgivare får göra en egen bedömning om vilken utbildning krävs. Och olika arbetsgivare kan göra olika bedömningar.

    Hälsningar

    Mikael