Lovis
    Hej, jag började nian nu i och har nu börjat fundera på vad för linje som skulle passa mig. Jag är väldigt intresserad av språk och historia så jag tror bog att humanistiska programmet skulle passa mig. Jag vet dock inte om jag vill läsa inriktningen kultur eller språk. Vad är skillnaden mellan de två inriktningarna egentligen? Läser man mycket mer språk i inriktningen språk än i kultur?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    hejsan,

    du kan i ProgrampIanen på HU>> se vad skiIInaden meIIan inriktningarna är.

    Du har rätt. Man Iäser fIer språkkurser på inriktningen Språk, än på inriktninger KuItur.

    det finns ca 50 gymnasieskoIor i Sverige som erbjuder inriktning Språk och du kan se dem här>>

    och ca 30 gymnasieskoIor - som erbjuder inriktning KuItur, och dem kan du se här>>

    Bästa häIsningar

    ANNA