Rasmus
    Hej! Jag har alltid varit sugen på att läsa arkitektur men alltid varit skoltrött och ha velat ut och jobba istället för och läsa, men idag efter att ha jobbat 2 1/2 år så har jag blivit mer och mer sugen på att läsa igen. Jag gick El o Energilinjen i Gymnasiet, vaf behöver jag läsa upp för att kunna bli intagen på ety arkitekt program?

    1 Svar

    Lärare SYV

    Hej Rasmus,

    det finns några olika arkitekt-yrken, men jag tror du menar https://www.framtid.se/yrke/arkitekt stämmer det?
    Kika gärna på de olika arkitekt-yrkena och svara vilken av dem du menar, så får vi svara på just din Rätta fråga sen. :)

    Var god gå in på www.framtid.se och i Sök-rutan börja skriva "Arki.." så får du fram förutom "arkitekt" även

    och välj sedan det yrke som du vill kika på... Kika gärna på flera yrken och återkom.

    Hörs!