Mona
    Jag ska precis börja mitt första år på linjen ekonomi/ juridik och jag undrade om vilka kurser jag behöver lägga till med mina individuella val för att kunna bli Sjuksköterka och eller läkare samt psykolog. Vad behöver jag lägga till för att ha berörighet till dessa 3 ?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Mona,
    för att bli behörig till psykologprogrammet behöver du inte lägga till någonting alls;
    för att bli behörig till sjuksköterskeprogrammet - Naturkunskap 2;
    bli behörig till läkarprogrammet går inte på Ekonomiprogrammet (för att du skulle i så fall behöva läsa fysik1a och 2; kemi1och2;biologi 1och2;matematik 3och4).

    Vänliga sommarhälsningar
    Julia SYV