Hej Hanna,
    "Stylist" är profil på Hantverksprogrammet /inriktning Övriga hantverk/.
    Hantverksprogrammet är ett yrkesförberedande program och behörighet till alla yrkesförberedande program är:
    svenska (eller svenska som andra språk)
    engelska
    matematik
    + fem andra valfria ämnen från grundskolan.
    Betygen måste vara minst E /eller högre/. Givetvis är det bättre om man är godkänd i flera ämnen & har högre betyg - då har man större chans att komma in på just den skolan som man vill gå på.

    Du skriver inte var du bor, annars så skulle jag skicka tips på skolor som har "Stylist" just i din stad, men du kan själv söka på http://www.gymnasieguiden.se/gymnasium?query=Stylist&program=20&orientation=60&variant=&school_type=&county=&order=school /jag hittade ca 70 gymnasieskolor i Sverige som erbjuder profil "Stylist"/.
    Om du loggar in som medlem på www.gymnasieguiden.se - har du tillgång till många fler funktioner och t.ex. få påminnelse när skolorna nära dig har öppet hus.
    Önskar dig allt väl! Återkom om du har fler frågor!
    Mvh
    Anna SYV