Asta
    Jag vill bli tandläkare och undrar vilka kurser man måste läsa för att komma in på högskolan?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, de kurser som krävs förutom den grundläggande behörigheten som du får via ett högskoleförberedande program är Matte 4, Kemi 2, Biologi 2 och Fysik 2. Det program som ger dig dessa kurser är Naturvetenskapliga programmet med inriktning Natur. /Lena, Syv