Matilda
    Hej! Jag är 16 år och går ettan på Hotell och Turism programmet. Snart är det dags för våra individuella val och jag är lite osäker. Jag vet att jag vill ha behörighet till universitetet, är det svenska 2 och 3 som gäller isåfall? Kan man välja flera "kurser" utöver det?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, om skolan och ditt schema tillåter att du läser fler kurser än du egentligen behöver så får du det. Dock ska skolan erbjuda just högskolebehörigheten utan att du ska behöva välja utökat program. Du behöver Svenska 2+3 och Engelska 6. /Lena, Syv