Sarah
    vilka lätta linje kan man gå in i och sedan börja i högskolan ingenjör utbildning?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, det beror på vad du menar med "lätt". En Civilingenjörstutbildning på högskolan är ganska krävande och kräver stor grundkunskap inom matte, fysik och kemi. Har du intresse för dessa ämnen så går det ju ofta lättare på gymnasiet även om det kräver en hel del tid och engagemang i skolarbetet. Då är ofta Natur alternativt Teknikprogrammet dom bäst lämpade.

    Det finns en del praktiska bygg/anläggningsutbildingar inom Yrkeshögskolan som är mer praktiska än teoretiska om man lättare lär på det sättet och som inte kräver all matte, fysik och kemi http://www.nackademin.se/#!anlaggningsingenjor-produktion

    Men det beror på vad du är intresserad av såklart! /Lena, Syv