Adi
    Hej!
    vad är är skillnad mellan en filosofi examen och en icke filosofi examen, t.ex: programvaruteknik i Visby och programvaruteknik i Sundsvall.
    Är den med filosofi examen mindre värdig än en vanlig kandidat examen ?
    tack för hand.

    1 Svar

    Peter SYV på GymnasieGuiden

    Hej Adi;
    det är ingen skillnad på självaste examina, utan det är inom vilket ämnes-/kunskapsområdet som examen tas. Fil.kand alltså fosifekandidatexamen är en kandidatexamen från en filosofisk fakultet, alltså examen inom områden: humaniora, samhällsvetenskap, naturvetenskap och matematik.