Albin
    Hej!

    Har planerat att söka Kandidatprogram i Datavetenskap på Karlstad Universitet till HT 2022. Jag läste samhällskunskap på gymnasiet så har inte alla behörighetskrav men det står på deras sida

    "Grundläggande behörighet och Matematik 3c (områdesbehörighet A8 med undantag för Fysik 2 samt Kemi 1), alternativt grundläggande behörighet och Matematik D (områdesbehörighet 8 med undantag för Fysik B samt Kemi A)."

    Betyder detta att jag bara behöver läsa Matematik 3c kursen och inte Fysik 2 och Kemi 1?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Albin,

    jag tolkar det precis som du har gjort - att de menar att matte 3c krävs, men fysik och kemi krävs inte. För att bli helt säker kan du kontakta antagningsgruppen på det aktuella lärosäte, alltså på Karlstads universitet eller Antagning.se - tel.nr 0771-550720 och tel.tid vardagar kl.9-16.

    • : Tack!
    • Mikael : vi på fråga SYV är glada om våra svar blir till hjälp!