Victoria
    Hej! När jag ska ansöka moderna språk finns det många moderna språk 1, men tyska som jag har finns bara som moderna språk 3, Tyska. Spelar siffrorna någon roll? Så jag inte hoppar på någon svår kurs som jag inte klarar av...

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, japp, eftersom du nu i grundskolan läser steg 1+2 i Tyska så kan du under förutsättning att du blir godkänd i Tyska bara välja steg 3 eftersom det är nivån du förväntas ligga på om du blir godkänd. I de andra språken kan du läsa från steg 1 vilket betyder att de är nybörjarspråk för dig. Du själv väljer om du vill fortsätta läsa tyskan eller om du vill läsa ett nybörjarspråk. /Lena, Syv