Rebecca
    Jag skulle vilja söka in till vissa högskolekurser, enskilda och då står det på fliken förkunskapskrav områdesbehörighet 5/A5 inom parantes men jag har ingen aning om vad det betyder, kan någon hjälpa mig?
    • : vad betyder moderna språk
    • Milla : "Moderna språk" är ett eget ämne med en egen kursplan och det omfattar alla språk utom svenska, svenska som andraspråk, engelska, klassisk grekiska, latin och teckenspråk. Modersmål har en egen kursplan. Inom begreppet "språk" räknas både de moderna språken, modersmål och övriga språk in. MVH Milla, Studie- & yrkesvägledare på Fragasyv.se

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, här får du en länk till alla områdesbehörigheter - så kan du lättare utläsa vilka förkunskaper du behöver. Eftersom du har betyg från gamla gymnasiesystemet så ska du kolla under områdesbehörigheter som inte har någon bokstav. De med bokstav före har betyg från nya systemet.

    http://www.utbildningssidan.se/studiefakta/omradesbehorighet-5

    /Lena, Syv