Zainab
    Hej!

    Jag går i nian och slutar om 1 månad, och jag har B i svenska och fick E i nationella. Vad är mitt slutbetyg då? vad ska jag göra för att inte sänka mig, trots att läraren sa att det inte är säkert att jag håller kvar mitt betyg?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Zainab,

    det är Lärarens kompetens att sätta betyg, inte studie- och yrkesvägledarens.
    SYV kan tyvärr inte svara på just den frågan.

    Prata med läraren. Om inte det "hjälper", prata i så fall med rektorn på din skola.

    Vänliga hälsningar och lycka till!
    Julia