Hej Michelle!

    Om du får godkänt betyg i Matte 2b, är du behörig at läsa Matte 3c.

    Egentligen som är det Matte 2c som förbereder inför Matte 3c.

    C-spår i matte är lite svårare än b-spår, lite tuffare.

    Du kan be din lärare i matte visa dig uppgifter i Matte 2c och du kan också ta del av info på www.matteboken.se och se även om någon Räknestuga finns nära dig. Mattecentrum driver Räknestugorna i 27 städer och det är gratis att få hjälp där.

    Får du bra betyg i Matte 2b, bör det inte vara några problem att klara Matte 3c, men det är fördelaktigt om du tränar på de uppgifter som ingår i det avancerade kursen, 2c. Du blir då bättre förberedd.

    Se vilka olika kurser i matte om finns på gymnasiet och mer info finns på den här sidan.

    Jag hoppas mitt svar blir till hjälp för dig!

    Lycka till med dina studier!

    ANNA