Hej Dodo!

    Det finns kurser i Biokemi och så finns det masterprogram och du kan se dem på den här sidan - på högskolornas gemensam hemsida www.studera.nu

    Innan man kan läsa masterprogrammet, måste man ta kandidatexamen (3 års heltidsstudier och av dem minst hälften inom ditt huvudämne). För övrigt är det bra att läsa på hemsidorna, där utbildningar i biokemi presenteras, t.ex på:

    Göteborgs Universitets hemsida , på Linnéuniversitetets (Kalmar) eller på Umeå Universitets hemsida.

    Det kan också vara bra för dig att ta kontakt med Studievägledare på de institutioner där utbildningar i biokemi anordnas. Studievägledare på de institutioner specialiserar sig inom just det område och kan ge dig de bästa svaren om utbildningar inom biokemi och om yrke "Biokemist".

    Jag hoppas mitt svar blir till hjälp för dig!

    ANNA