Ellen
    Hej! Jag har ingen aning om vilken linje eller vilket gymnasium jag ska välja, känns som att jag vill läsa för många kurser och måste välja bort några även fast jag jättegärna vill läsa dem.
    Jag vill läsa dess saker på gymnasiet:
    Mycket Engelska
    Mycket Teater
    Mycket Idrott
    Mycket Matte
    Ganska mycket So-ämnen
    Medelmycket Svenska och No-ämnen,
    Kanske lite Dans och Ledarskap eller beteendevetenskap.
    Är också intresserad av att plugga utomlands ett år eller bo utomlands ett tag efter gymnasiet. I framtiden vill jag satsa på att bli skådespelare eller jobba internationellt. Har just nu runt 310 poäng, är motiverad och har ganska lätt för mig i skolan, vad finns det för bra linjer för mig? Tack! Mvh Ellen

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, kul att det går bra för dig i skolan och att du har många intressen och planer! Kul! Det kan ju också betyda att det blir svårt att välja såklart, haha...Det låter ju ändå som att du skulle kika på ett Estetiskt eller ett Samhällsvetenskapligt program.

    På många skolor kan man sedan komplettera med olika kurser i olika valbara kurspaket. På det viset kanske du kan komplettera just det program du väljer med kurser som intresserar dig. Kolla med skolorna du är intresserad av och se vad de erbjuder. Stor skola - ofta stort kursutbud kan vara bra att veta. /Lena, Syv