Kimia
    Ifall man inte får nästan alla A/b betyg på ämnen på VO.Då man vill bli behörig till läkarprogrammet .Kommer man in ändå på läkarprogrammet om man har fått hög resultat på högskoleprovet?.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV
    Ja, om du är behörig /och för det räcker det med E betyg i kurserna/, kan man komma in på utbildningen i den gruppen som heter HP /högskoleprovet/.
    Att man har högt på HP befriar inte från kravet att vara behörig, dvs man måste i vilket fall ha E-betyg i alla kurser som krävs för behörighet.

    Mvh
    ANNA SYV