Ddaedy
    Japp det är det jag vill veta . ?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej! Vad "bra jobb" är det väldigt olika vad folk tycker: vissa vill ha mycket omväxling, andra vill vara utomhus eller, tvärtom jobba på kontor men resa utomlands i tjänsten; tredje är inriktade på forskning och kunna genom ökad kunskap förbättra samhället. Exempel på jobb inom samhällsområdet är chef på socialförvaltningen eller på arbetsförmedlingen, på försäkringskassan eller på Migrationsverket; universitetslärare i samhällskunskap eller forskare; annars är det idag svårt att komma upp till lön på 40 tusen i månaden inom samhällskunskap om man inte får en chefstjänst. Med vänlig hälsning, Mikael syv
    • : Jurist, advokat och åklagare då?
    • Peter : Ja! Det är bra exempel på jobb som du kom med! För att bli advokat och åklagare börjar man med att läsa till jurist.