Moa

    Hej, jag har aldrig riktigt vetat vad jag vill jobba med men tror just nu att jag vill jobba med någonting som relaterar till ishockey. Om det är idrottsfysiker eller sportkomemtator vet jag inte.,Därdlr undrar jag: vad det finns för yrken som har med hockey att göra?

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Moa,
    jag skickar en lista på Idrotts- eller "sport"yrken:
    varje yrkesnamn är en klickbar länk -

    sportkommentator

    Professionell-idrottsutovare

    Idrottsscout

    Idrottslärare

    Idrottsmassör

    Materialansvarig-i-landslaget

    Idrottstränare

    Idrottskonsulent

    Idrottsvetare

    sportagent

    Kontakta annars Svenska Ishockeyförbundet, fråga om de har någon lista på yrken inom just Ishockey eller om de kan rekommendera vem du bör kontakta med din fråga.

    Vänligen
    L.

    Liselotte