Oeneuwne
    Vad finns det för saker man kan bli när man valt samhälle beteendevetenskapsprogrammet, då man gått i högskolan efter. Vad finns det för yrken angående det programmet?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, Samhällsvetenskapsprogrammet är ju rätt brett inom sitt område där du kan hitta många olika utbildningar på högskolan inom t.ex. media som journalist, litteraturvetare, lärare, polis, psykolog, beteendevetare, jurist, säljare, arkeologi, historiker och mycket mycket mer beroende på vad du är intresserad av..

    Här på Gymansieguiden kan du kan du läsa mer om vad ett samhällsvetenskapligt program är och vad det kan leda vidare till http://www.gymnasieguiden.se/program/SA
    /Lena, Syv